K 31. 8. 2022 jsme ukončili realizaci projektu MAP vzdělávání ORP Šumperk II. Členové realizačního týmu, pracovních skupin a ředitelé škol definovali tyto přínosy projektu pro vzdělávání v regionu:
• Vytvoření příležitostí ke sdílení zkušeností a předávání inspirace s pedagogy z jiných škol
• Dostupné kvalitní další vzdělávání blízko místa bydliště
• Rozvoj schopnosti komunikovat anglicky u dětí a pedagogů školy, efektivní a přirozený multikulturní rozvoj dětí a žáků
• Podpora škol při distanční výuce
• Sdílené materiály do výuky
• Nabídka kvalitních a dostupných vzdělávacích aktivit rodičům dětí a žáků
• Minimalizace konkurence mezi školami a rozvoj vzájemné spolupráce
• Cílové skupiny identifikují a aktivně sdělují své potřeby v oblasti vzdělávání
• Rozvoj manažerských dovedností a pedagogického leadershipu u ředitelů
• Péče o vedoucí pracovníky škol – relaxační a odpočinkové aktivity
Další etapu projektu pod názvem MAP vzdělávání ORP Šumperk III jsme zahájili 1. 9. 2022. Tento projekt je především evaluační. Podporuje zvyšování kvality vzdělávání na území ORP Šumperk a porozumění Strategii vzdělávací politiky ČR 2030+, čímž napomáhá její implementaci v území. Navazuje na dosažené cíle MAP I a MAP II a podporuje rozvoj mateřských a základních škol, spolupráci škol, zřizovatelů a ostatních aktérů ve vzdělávání. Využívá k tomu nástroje spolupráce a strategického plánování s cílem společného informování. Spolupráce probíhá mimo jiné prostřednictvím pracovních skupin. V rámci MAP III jsou aktivní tyto pracovní skupiny:
• PS Čtenářská gramotnost a rozvoj potenciálu každého žáka
• PS Matematická gramotnost a rozvoj potenciálu každého žáka
• PS Polytechnické vzdělávání
• PS Management ředitelů
• PS Rovné příležitosti
• PS Financování
Členy pracovních skupin jsou především aktivní pedagogové a místní lídři. V pracovní skupině Rovné příležitosti jsou to navíc školní psychologové, metodici prevence, zástupci zřizovatele a organizací, které pracují dětmi a rodinou jako celkem.
Projekt potrvá do 30. 11. 2023 a předpokládáme, že bude dále pokračovat svou čtvrtou etapou, která bude stejně jako MAP II zahrnovat také implementační aktivity.





